Aquest
apartat sobre el Joc, li vol donar l'espai que es mereix a aquest fet
tan important de l'educació i de la vida dels infants.
Entendre
perquè jugam, com i quines finalitats té, ens pot ajudar a entendre
millor els nostres infants, a conèixer-los i a ésser ben conscients
de la importància de dedicar-li temps i espai al JOC.
Com
ha de ser el joc?
- Hi ha d'haver mitjans i activitats per construir alguna cosa.
- Hi ha d'haver un adult que, amb la seva presència, proporcioni un ambient estable i la informació que necessiti per jugar.
- Hi ha d'haver un company amb qui intercanviar i negociar.
- Hi ha d'haver un entorn ric, motivador i actiu.
A
l'escola volem oferir totes aquestes possibilitats als fillets i
filletes perquè...
Quan
juguen sempre estan motivats,
Proposen
a partir d'allò que saben,
Incorporen
al joc allò que han après,
Intercanvien
experiències amb els companys i representen allò que els interessa,
Proven,
comproven, investiguen les seves pròpies possibilitats
El
filòsof i psicòleg, Jerome S. Bruner, ha escrit molt sobre el tema.
Entre moltes coses diu que el joc té un paper decisiu en el
desenvolupament de la imaginació (que és el que defineix per
excel·lència l'ésser humà). En parla com una activitat
d'exploració i invenció, i sobretot com una font de plaer.
Què
seria un món sense imaginació? Sense imaginació el món estaria
absolutament perdut. Per tant, si us diuen que a l'escola han jugat,
pot ser un bon senyal perquè segurament vol dir que s'ho han passat
bé, que han intercanviat, provat, representat i, sobretot, que han
après.
RACÓ DE LES COSES POLIDES:
FEIM CONSTRUCCIONS!
ENS HA ENCANTAT AQUEST RACÓ DE COSES POLIDES!!!!
ResponElimina