DESCRIPCIÓ

Aquest bloc és una finestra de la nostra aula que obrim al món, especialment perquè els fillets i filletes puguin compartir des de casa amb vosaltres, la seva família, la vida que flueix dia rere dia a l'escola.
Així, podran entrar a l'escola les vostres mirades, les vostres paraules i compartirem un poc més els aprenentatges i el créixer en aquest moment fantàstic de la vida dels vostres fills i filles.

UNA FRASE PER L'EDUCACIÓ

"El gran motor de la societat hauria de ser l'educació, la gran tasca és fer que els individus esdevinguin persones."
Enriqueta Capdevila

"Amor i coneixement no són dues coses alternatives, sinó que l'amor és el fonament de la vida humana i el coneixement només n'és un instrument."
Maturana

Jugar, jugar i jugar

Aquest apartat sobre el Joc, li vol donar l'espai que es mereix a aquest fet tan important de l'educació i de la vida dels infants.
Entendre perquè jugam, com i quines finalitats té, ens pot ajudar a entendre millor els nostres infants, a conèixer-los i a ésser ben conscients de la importància de dedicar-li temps i espai al JOC.

Com ha de ser el joc?
  • Hi ha d'haver mitjans i activitats per construir alguna cosa.
  • Hi ha d'haver un adult que, amb la seva presència, proporcioni un ambient estable i la informació que necessiti per jugar.
  • Hi ha d'haver un company amb qui intercanviar i negociar.
  • Hi ha d'haver un entorn ric, motivador i actiu.
A l'escola volem oferir totes aquestes possibilitats als fillets i filletes perquè...
Quan juguen sempre estan motivats,
   Proposen a partir d'allò que saben,
      Incorporen al joc allò que han après,
         Intercanvien experiències amb els companys i representen allò que els interessa,
           Proven, comproven, investiguen les seves pròpies possibilitats

El filòsof i psicòleg, Jerome S. Bruner, ha escrit molt sobre el tema. Entre moltes coses diu que el joc té un paper decisiu en el desenvolupament de la imaginació (que és el que defineix per excel·lència l'ésser humà). En parla com una activitat d'exploració i invenció, i sobretot com una font de plaer.
Què seria un món sense imaginació? Sense imaginació el món estaria absolutament perdut. Per tant, si us diuen que a l'escola han jugat, pot ser un bon senyal perquè segurament vol dir que s'ho han passat bé, que han intercanviat, provat, representat i, sobretot, que han après.

RACÓ DE LES COSES POLIDES:


FEIM CONSTRUCCIONS!

1 comentari: